making of

[Video] Killzone 2 : Behind the Score

Joris de Man vertelt in deze film-reeks over het maken, opnemen en mixen van de muziek voor Killzone 2. Het hele proces van piano-schetsjes, midi-mockup, vertaalslag naar partituren en opnames komen aan bod.

[Video] Interview met Joris de Man over zijn werkprocessen

Joris de Man werd in 2010 geinterviewd door Pete Schlatter van G-Tech en geeft een stuk inzicht in zijn studio en workflow, rondom de soundtrack van Killzone 2.

[Making of] MunchTime Music & SD

Componist Wendy Boots heeft de muziek en Sound Design verzorgd voor het razend populaire iOS-spelletje MunchTime. In dit artikel vertelt Wendy over hoe de muziek tot stand is gekomen en waar je zoal aan moet denken bij het ontwikkelen van muziek voor een iOS-game.

[Making of] Awesomenauts Audio

Binnenkort gaat Ronimo's nieuwste game Awesomenauts eindelijk de wijde wereld in. De hoogste tijd dus voor een uitgebreide terugblik op het componeren, sounddesignen, character-voice-recorden en mixen van de audio.
SonicPicnic schreef een onthullende devdiary over de ontwikkelperiode, met onder meer aandacht voor het maandelijkse Nederlandse luchtalarm, Demis Roussos en de grootste jaren 80 hit die ooit in de 21ste eeuw is geschreven...

|

Google Ads

Inhoud syndiceren