adaptieve muziek

Interactieve muziek in Red Dead Redemption

Het, vele awards winnende, spel Red Dead Redemption staat ook bekend om de grandiose soundtrack. De muziek volgt de acties van de speler bijzonder goed.
De volgende korte film geeft goed inzicht in de methodes die de componisten hebben gebruikt om de reactieve / adaptieve muziek tot stand te brengen.
De gebruikte methode wordt ook wel verticale re-orkestratie genoemd, tegenwoordig ook wel gekend als 'realtime adaptive stem mixing'.

De muziek in 'Bohm (met film uitleg)

De game “Bohm” van Monobanda (Utrecht), Claynote (Utrecht) en Cannibal Games (Delft) werd genomineerd voor een Nuovo Award voor vernieuwende gameplay tijdens het Independent Games Festival op de 25e editie van de Game Developers Conference (GDC) 2011 in San Fransisco (US). 
Daarnaast is Bohm genomineerd voor de competitie "Best Project 2012" door Game Connection en Sony Computer Entertainment Europe.

Rik Nieuwdorp, van het muziekbedrijf Claynote, verzorgde voor de kunstgame Bohm van Monobanda een volledig adaptieve soundtrack.

Non lineaire game-muziekspeler gepresenteerd op ICMC 2011

De Internationale ComputerMuziek Conferentie is een van de meest belangrijke computer-muziek conferenties van de wereld en biedt een breed spectrum aan computer-muziek gerelateerde onderwerpen.
Dit jaar werd daar ook de nln-player gepresenteerd, een eenvoudig te gebruiken, non-lineaire muziekspeler voor het web, ontwikkeld door GreenCouch.

Google Ads

Inhoud syndiceren