joris de man

Gamecomposer Joris de Man (Killzone, Guerilla) @ MediaMusic ArtEZ Enschede

05/22/2014

MediaMusic, afdeling Game Compositie & Sound heeft de grote eer, beroemde game composer and sounddesigner Joris de Man (Londen, Killzone, Guerrilla games) uit te nodigen voor een presentatie over zijn werk.
http://www.jorisdeman.com/

Tijd:
Donderdag, 22 mei 2014,
Ochtenddeel 11.00 uur - 13.30 uur Joris de Man Presentatie, lezing, Q&A
Middagdeel 14.30 - 17.00 uur Joris de Man Presentatie, lezing, Q&A
(delen kunnen afzonderlijk bezocht worden)

Plaats:
Nationaal Muziekkwartier - Urencozaal

Driedubbele gamemuziek primeur tijdens de museumnacht in EYE

Op zaterdag 2 November aanstaande voert het Gelders Orkest drie composities uit, speciaal voor de museumnacht geschreven en/of gearrangeerd.
Zo wordt de muziek van Toki Tori (SonicPicnic) ten doop gehouden, concerteert het orkest muziek uit Killzone 3 en speelt zij voor het eerst live een interactief muziekstuk (van GreenCouch) bij een computerspelletje.

EYE LOVE MUSIC

11/02/2013 19:00

2 November belooft aldus het programma een bijzonder multimediaal spektakel te worden in het EYE!
De ogen (en oren) van DutchGameMusic waren in het bijzonder blij verrast met het ontdekken van een uitvoering door het Gelders Orkest van muziek van:
Joris de Man (Killzone 1, 2, 3 & Ivor Novello Award )

[Video] Killzone 2 : Behind the Score

Joris de Man vertelt in deze film-reeks over het maken, opnemen en mixen van de muziek voor Killzone 2. Het hele proces van piano-schetsjes, midi-mockup, vertaalslag naar partituren en opnames komen aan bod.

[Video] Interview met Joris de Man over zijn werkprocessen

Joris de Man werd in 2010 geinterviewd door Pete Schlatter van G-Tech en geeft een stuk inzicht in zijn studio en workflow, rondom de soundtrack van Killzone 2.

Joris de Man wint Award Best Audio Design & Music

Joris de Man is de winnaar 2011 geworden van de award voor "Best Audio Design & Music" in een game. Joris de Man ontving de prijs voor zijn muziek in het derde deel van de Killzone reeks.

Wereldwijd werd o.a. de main menu-muziek "and ever we fight on" al omschreven als: "the best music ever" en "why would we even play the game, when we can just listen to the main menu music!"

De genomineerden voor de categorie "Best Audio Design & Music" waren:

[Verslag] The Mix - Talkshow over Gamemuziek

27 November 2011 jongstleden vond in de Balie te Amsterdam 'The Mix' plaats, een talkshow-avond georganiseerd door het MuziekCentrumNederland, MCN.

Niels van der Leest, Walter Flapper, Joris de Man en Fer Abrahams gaven in een de talkshow antwoord aan de vragen en opmerkingen over game muziek van Robbert Tilli (MCN) en Tom Engelshoven (OOR).

In 4 blokken, 'Rijkdom van de Gamecultuur', 'Trends en stijlen', 'Zaken en geld in games', 'Jouw muziek in games' werden veel facetten van de gamemuziek besproken.

MCN Talkshow: The MIX Muziek in Games

11/27/2011 20:30

Vlak na het Game in the City, verhuist DutchGameMusic direct naar een volgend bijzonder podium en wel 'De Balie' in Amsterdam.
In een talk-show vorm wordt gesproken met een panel (waarin o.a. Joris de Man) over componeren voor games en de hedendaagse praktijken waar de game-componist zoal mee te maken heeft.
Met o.a. interviewers Tom Engelshoven (van het bekende blad OOR) en Robbert Tilli (MCN) belooft dit een mooi evenement te worden.
Bovendien... hadden we al genoemd dat de entree gratis was???

Killzone 3

Killzone 3 is de opvolger van van Killzone 2 en het verhaal gaat dan ook verder waar het in het vorige deel ophield...
Keizer Visari is verslagen, maar... de oorlog is nog verre van voorbij. Je speelt Tomas ‘Sev’ Sevchenko, onderdeel van de resterende eenheden van de ISA forces van Helghan.

Joris de Man (Killzone) ontvangt Ivor Novello Award 2011

Joris de Man heeft een Ivor Novello award gewonnen voor de "Best Original Video Game Score" voor zijn Killzone 2 soundtrack. Joris de Man werd op de 55e Ivor Novello Awards ceremonie zijn prijs uitgereikt.
Lees meer (en luister naar de muziek) op de website van Joris de Man

|

Google Ads

Inhoud syndiceren