nieuws
[Interview] Help Volty - Pim Voets vertelt!
"Help Volty" het nieuwste iOS-spel van Tvndra Games heeft schitterende muziek van Pim Voets. Pim is, samen met Marnix van den Berg en Ceciel van Helden, mede-oprichter èn designer, maar heeft daarnaast alle muziek verzorgd. Een diepte interview over de muziek van 'Help Volty'!
Redactie:
De soundtrack is gratis te downloaden via Bandcamp, zet alvast lekker de muziek aan onder het lezen van het interview:
SonicPicnic en Monobanda presenteren eigen game: Remembering
Remembering begon als een plan van SonicPicnic om een showcase te creëren waarin klank centraal zou staan. Het voornaamste doel zou zijn om iets te maken waarin je de impact kon ervaren van alleen geluid, zonder sturing van beeld of tekst.
Het principe dat hieraan ten grondslag lag, is dat klank de interpretatie van de waarnemer vrijer laat dan beeld, zonder daarbij in te hoeven boeten aan zeggingskracht.
[Interview] Dwarf Quest Sound Design interview met Niels van der Leest
Recent is de nieuwe iOS Dwarfquest uitgebracht door het indie label Wild Card.
Centraal in deze game, naast uiteraard de schitterende gameplay, staat de zeer sferische en onderdompelende Sound Design.
Vol goede moed, spoorde onze reporter Olaf Plaatsman de man op die verantwoordelijk was voor deze auditieve belevenis, en stelde hem de volgende vragen:
"Toen je deze opdracht kreeg, hoe ben je toen te werk gegaan om te inventariseren wat je nodig had voor elk geluid, en hoe heb je ze opgenomen?"
Gluddle
Creative Heroes' Gluddle heeft een nieuwe versie uitgebracht, 2.0. geheten.
Een van de 'standout achievements of Gluddle' is het innovatieve gebruik van geluid in de game. Gluddle kent een adaptief muziek systeem dat niet alleen reageert op wat er zich in de game afspeelt, maar deels de gameplay zelfs bestuurt!
Veel events, zoals bijvoorbeeld het 'flitsen' van de Supervision, worden getimed op de beat, het ritmisch grid.
[Review] Max Payne SoundTrack
Grand Theft Auto wordt gezien als een van de eerste games waar de (pop)muziek uit ònze wereld in de game-wereld zo'n aanwezige rol speelt [NB en voor veel extra verkopen van de muziek in onze wereld zorgde].
[Link] Zo-ii's links page to game audio & music articles/soundtracks
[Interview] 10 jaar Sonic Picnic
Dit jaar is het 10-jarige jubileum van het veelbesproken gamebedrijf Sonic Picnic! Dit bedrijf is o.a. groot geworden door hun werken aan games als Awesomenauts, Swords & Soldiers, Rock Riot en TokiTori.
Omdat we deze gelegenheid natuurlijk niet onopgemerkt voorbij wilde laten gaan, stuurden wij onze razende reporter, Olaf Plaatsman, eropuit om een inside story te krijgen over de drukke geschiedenis van het Neerlandsche bedrijf.
[verslag] "The Challenges of Composing for Games"
Buma Music in Motion, hèt evenement over (innovatief) gebruik van muziek in media beleefde 24 Mei haar 2e editie in pakhuis de Zwijger in Amsterdam. DutchGameMusic was natuurlijk ook aanwezig en maakte een compact verslag van de game-muziek-gerelateerde onderwerpen. Lees hier het verslag over het panel: "The Challenges of Composing for Games"
[verslag] Ari Pulkkinen op Buma Music in Motion
Buma Music in Motion, hèt evenement over (innovatief) gebruik van muziek in media beleefde 24 Mei haar 2e editie. DutchGameMusic was natuurlijk ook aanwezig en maakte een compact verslag van de game-muziek-gerelateerde onderwerpen. Lees hier het verslag:
[Interview] Kids vs Goblins - Sound Design & Muziek
Onlangs is voor de iPad, iPhone 4s èn de Mac App Store de nieuwe indie game Kids vs Goblins verschenen. Nu al geprezen door de community, trekt deze game een grond leggende link tussen het verslavende Hack and Slash gevoel van games zoals Diablo en Torchlight, en de handheld gemakken van de Smartphones en Tablets van vandaag de dag.